با مدل سازی سه بعدی محصولات خود را به تصویر بکشید

آیا تا به حال با خود فکر کردید که کاش دنیای دیجیتال مثل دنیای واقعی بود و همه چیز را قبل از خرید می‌شد در حالت واقعی آن دید؟ یا به بیان دیگر با مدل سازی سه بعدی محصولات خود را برای مشتری به نمایش بگذارید؟

به این صورت که برای مثال موقع فروش اینترنتی لباس بتوانید آن را در تن افراد نشان دهید و همه زاویه‌های آن را به تصویر بکشید؛ بدون اینکه هزینه بسیاری برای مدل یا فیلمبردار بپردازید.

یا قبل از فروش مبلمان آن را در فضایی به اندازه اتاق‌های پذیرایی متفاوت به نمایش بگذارید؛ بدون آن‌که نیاز داشته باشید چند صد متر مغازه یا کارگاه برای نمایش محصولات خود اجاره کنید.

به عبارتی ساده‌تر قبل از خرید هر چیز تصویری سه بعدی از آن در قالب هدف محصول و مخاطب داشته باشید.

شاید اکنون به این فکر کنید که عکاسان با کمک دوربین‌های حرفه‌ای تا حدی این امکان را فراهم کرده‌اند یا برنامه‌نویسان حرفه‌ای قادر به انجام چنین کاری هستند. اما هزینه بالای این کار شما را از نمایش محصولات خود به این صورت منصرف کرده است.

پس چاره چیست؟

مدل سازی سه بعدی محصولات با اپلیکیشن‌

می‌دانیم که مشتری بدون دیدن تصاویر محصول هرگز اقدام به خرید آن نمی‌کند. اما آیا برای شما پیش آمده که مشتری تقاضای ارسال یک ویدیو یا چندین عکس بیشتر از محصول را داشته باشد؟

در مورد هر محصولی چنین چیزی صادق است. اما این مسئله در خصوص برخی محصولات پررنگ‌تر است.

برای مثال وقتی فردی قصد خرید لباس دارد، تصاویر بسیاری از شما می‌خواهد همچون عکس زوم بر کیفیت دوخت، ویدیو نزدیک برای دیدن جنس پارچه، تنخور لباس در تن مانکن، تنخور سایز بزرگ لباس، قد لباس و بسیاری موارد دیگر.

به طور قطع تهیه چندین عکس و فیلم که تمامی این ویژگی‌ها را نشان دهند هم هزینه بالایی می‌برد، هم زمان زیادی صرف می‌کند؛ به علاوه که گاهی مجبور به استخدام چند مدل هستید.

در تمامی این موارد با استفاده از مدل سازی سه بعدی محصولات تمامی این مشکلات را در کوتاه‌ترین زمین و بهترین نحو ممکن انجام می‌دهید. به این طریق تصاویر واقعی انگاره بیان‌کننده محصولات شما می‌شوند.

با این راه شما کاتالوگ وسیع و بسیار جامعی از تمامی محصولات خود مطابق تمامی معیارهای مشتریان در دسترس دارید. به این طریق مشتریان شما قدرت تصمیم‌گیری بالاتر و بهتری خواهند داشت و به رشد کار شما کمک چشمگیری می‌شود.

اپلیکیشن‌های تصویرسازی سه بعدی چگونه عمل می‌کنند

اپلیکیشن‌ها مدل‌سازی 3D محصولات شما را مطابق با تمامی معیارهای انتخابی شما دسته‌بندی می‌کنند. گاهی برخی از دسته‌ها خود قابلیت تقسیم به چند دسته کوچک‌تر را دارند

https://www.threekit.com/hs-fs/hubfs/helmet%20product%20configurator.gif?width=480&name=helmet%20product%20configurator.gif

تصویر سه بعدی امکان چرخش به تمامی جهات، زوم کردن و یا نشان دادن از فاصله دورتر را ممکن می‌سازد. به این طریق تنها با یک عکس تمامی ویژگی‌های محصول به نمایش در می‌آیند. به علاوه به صورت خودکار سیستم رنگ انتخابی یا ورودی شما را به یک الگوی اولی اعمال می‌کند.

برای مثال اگر محصولات شما لوازم آشپزخانه است، این دسته‌بندی می‌تواند در وهله اول به گروه‌های کلی ظروف پذیرایی، ظروف غذاخوری، تجهیزات آشپزی و این قبیل موارد تقسیم شود. سپس هر یک به دسته‌های کوچک‌تر به این صورت که ظروف غذاخوری به لیوان، بشقاب، دیس، سوپ‌خوری، قاشق و چنگال و غیره تقسیم می‌شود. دوباره هر یک به مدل‌ها و برندهای مختلف و در نهایت به اندازه و رنگ‌های متفاوت تقسیم می‌شوند.

نمایش چنین لیست بلند بالایی از محصولات در تمامی ابعاد و جهات به همراه عکس و فیلم به روش معمول بسیار زمان‌بر خواهد بود، اما با کمک اپلیکیشن‌های مدل سازی سه بعدی محصولات به راحتی هر محصول را به صورت سه‌بعدی به نمایش می‌گذارید. به این روش علاوه بر راحتی بیشتر کار خود، به سلیقه و معیارهای مشتری اهمیت بیشتری داده‌اید و بازخورد آن را در جلب رضایت مشتری و جذب مشتری‌های بیشتر شاهد خواهید بود.

چه مشاغلی به اپلیکیشن‌های ترسیم سه بعدی محصولات نیاز دارند

به طور معمول می‌توان گفت تمامی مشاغلی که محصولی را ارائه می‌دهند امکان استفاده از اپلیکیشن‌های مدل سازی را دارند. محصولات شما می‌تواند تولیدی، وارداتی یا ساخت خود شما باشد.

مشاغل تولیدی یا سازندگان

درصورتی‌که محصول شما ساخت خودتان باشد، می‌توانید حتی از مراحل کار الگوسازی کنید. برای مثال اگر معمار هستید، ابتدا الگویی از زیربنای ساختمان ارائه می‌دهید، پس از آن الگوی اسکلت ساختمان و در مرحله بعد تصویری از ساختمان پس از اتمام کار و نماکاری شده تهیه می‌کنید.

در نهایت تصویری سه بعدی از طرح خانه ساخته شده با دکوراسیون به کسب چشم‌اندازی کامل از تمامی مراحل ساخت و دکور خانه جدید نظر مشتری را به خود جلب کرده و اعتماد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

از طرفی شما می‌توانید با افزودن قیمت هر بش از محصولات انتخاب‌های گسترده‌تر و مطابق نیاز فرد را در اختیار او قرار دهید. برای مثال اگر در زمینه تولیدی تخت خواب و مبلمان منزل فعالیت دارید، با این ویژگی شما به مشتری این امکان را می‌دهید که مطابق نیاز خود تعداد مبل‌های 2 نفره، 3 نفره یا مبل‌های میزبان را مطابق نیاز خود انتخاب کند و قیمت هر یک و قیمت نهایی را در لحظه مشاهده کند.

مشاغل تازه کار و یا رو به رشد

اگر به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده‌اید یا درحال پیشرفت هستید، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مدل سازی سه بعدی محصولات یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی کسب و کار شما به خریداران و گسترش خدمات و حرفه شما به شمار می‌رود.

زمانی که شما یک صنعت تازه تاسیس هستید بیش از هر زمانی نیاز دارید خدمات خود را به نحوی ارائه دهید که مشتری شما را به رقبای قدیمی و کارکشته در این زمینه ترجیح دهد.

سود دهی و فروش بیشتر با اپلیکیشن‌های مدل سازی سه بعدی محصولات

از مزایای مهم این نرم‌افزارها و اپایکیشن‌ها سوددهی و بازده بیشتر است. برای درک بهتر به این مثال توجه کنید. قصد خرید یک دست کت و شلوار دارید. سه فروشگاه مختلف را به شما معرفی می‌کنند که جنس و قیمت لباس‌هایشان یکسان و تضمینی است؛ این فروشگاه‌ها به روش‌های زیر محصولات خود را در وب سایت ارائه می‌دهند:

فروشگاه اول: لباس بر تن مانکن خیاطی

در این فروشگاه شما تنها مدل اصلی لباس دوخته شده را بر تن مانکنی خیاطی می‌بینید و از هر لباس تنها یک عکس مطابق شکل بالا در اختیار شما قرار دارد. شما زوایای دیگر لباس را نمی‌بینید و همچنین تنخور واقعی آن برای شما مشخص نیست.

فروشگاه دوم: لباس بر تن مانکن زنده

در این فروشگاه لباس بر تن مانکنی زنده نمایش داده می‌شود و تنخور آن مشخص است. اما تنها در یک زاویه این ویژگی معلوم است و دیگر حالت‌های کت از دید شما پنهان است. به قطع این فروشگاه بر فروشگاه پیشین برتری دارد و خرید از این فروشگاه را مشتری به مدل پیشین ترجیح می‌دهد.

فروشگاه سوم: مدل سازی سه بعدی لباس

در این فروشگاه شما علاوه بر اینکه لباس را بر تن مانکن می‌بینید، قابلیت چرخش تصویر در هر زاویه‌ای که می‌خواهید را دارید. می‌توانید بر یک نقطه از لباس زوم کنید، آن را از بالا نگاه کنید، تصویر پشت لباس و حالت قرارگیری آن بر تن و هر جزییات دیگری را به خوبی ببنید.

حال انتخاب با شماست. کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می‌کنید؟!

به طور قطع انتخاب شما فروشگاهی است که امکان بررسی و دیدن لباس از تمامی جهات را در اختیار مشتری قرار داده است. شما علاوه بر اینکه تنخور لباس را بر تن مانکن می‌بینید، امکان چرخش تصویر به هر سمت و بررسی ریزترین جزییات را دارید. این ویژگی به تصمیم‌گیری بهتر و مطمئن‌تر مشتری کمک بسیاری می‌کند. به این ترتیب منجر به جذب بیشتر مشتری و کسب رضایت آن‌ها می‌شود. شهرت فروشگاه شما را روز به روز بیشتر می‌شود و سوددهی قابل توجهی را به دست می‌آورید.

اپلیکیشن‌های کاربردی مدل سازی سه بعدی محصولات

حال که با کاربرد این تکنولوژی آشنا شدید باید بدانید که گاهی برای پیشرفت بیشتر تهیه چند نرم‌افزار و اپلیکیشن می‌تواند سرعت پیشرفت شما را افزایش دهد.

شما می‌توانید در ابتدا با یکی از آن‌ها شروع به کار کنید و بر یکی از جنبه‌های محصولات خود تمرکز کنید.

با گسترش کسب و کار خود به سراغ دیگر برنامه‌ها برای پیشروی به جنبه‌های دیگر محصولات خود بروید. به این صورت گام به گام بر تمامی جنبه‌های محصولت خود تمرکز می‌کنید و بهترین خدمات را در اختیار خریداران قرار می‌دهید.

ما به شما اپلیکیشن‌های ConfigureMyProduct را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اپلیکیشن 3D Product Configurator Threekit می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. ( می تواند با برند شما جایگزین شود) این اپلیکیشن با کامل‌ترین ویژگی‌ها یکی از بهترین و کارآمدترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است که به گسترش همه جانبه مشاغل شما کمک می‌کن

مدل سازی 3D محصولات

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی برای جذب اعتماد و نظر مشتری باید بیش از پیش تلاش کنید. خرید اینترنتی نیازمند شفاف‌سازی کامل و دقیق است. هرچه محصولات شما به طور شفاف‌تر نمایش داده بشوند احتمال خرید بالاتر می‌رود.

یکی از ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و بهترین راه‌ها برای نمایش همه جانبه و کامل محصول مدل سازی سه بعدی محصولات است.

این کار در گذشته تنها با کمک نرم‌افزارهای سخت و پیچیده کامپیوتری برای معماران ممکن بود. اما امروز با کمک اپلیکیشن (نام برند) به راحتی محصولات خود را برای مشتریان به بهترین نحو به نمایش بگذارید و کار خود را به همه دنیا به طور کامل نشان دهید.

با این اپلیکیشن دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای مدیلنگ و فیلمبرداری و عکسبرداری ندارید و همچنین نگاه‌ها را به سوی محصولات خود جذب می‌کنید.

منابع

https://www.threekit.com/blog/how-to-let-customers-configure-my-product